Pinnekött

Ja igår blev jag inbjuden på middag hos Therese och hennes familj, jag i min tur bjöd med Emelie också. =) Hon tyckte att vi skulle smaka på Pinnekött, det är lammkött som ångkokas på pinnar, helst ska pinnarna komma direkt från skogen. Det är alltså först ett jäääävligt saltat kött som man sedan lägger i vatten för att få bort en del salt och sedan ångkokas den. Till detta åt vi brysselkål, sås och potatis och någon typ av rotmos. Det var väldans gott! Det är en maträtt som man äter på julafton, till efterrätt åt vi jordgubbar och vanilj kesella. Sommar blandat med vinter. =)

Thereses pappa viste vad Tierp var! DET förvånade mig, han viste vad Skana var i Söderfors. Han jobbar som bankchef på Handelsbanken.

Efter maten så pratade vi ett tag och vid halv elva skjutsade hon hem oss i regnet, hon ville ta en titt på hur vi bodde också.

Idag har jag vaknat av grävmaskiner runt sjutiden, tränat, duschat, handlat, vilat, ätit jordgubbar och nu ska jag iväg och jobba. Bluttan blä, jag vill gu vara med min darling i Gävle och lyssna på bra musik!

Idag har vi varit här i tre veckor, så nu är det inga långt kvar! =)

Hade!




Kommentarer
Postat av: Anonym

kan jag få per's msn? din bror asså

2010-08-18 @ 13:06:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0